לוגו - קירות טיפוס

קיר טיפוס ביתי

קיר טיפוס ביתי

תוכן עניינים

החופש הגדול בשלהיו, כל הקייטנות נגמרו, המציל בבריכה כבר מכיר אותנו בשמות, חרשנו את הארץ לאורכה ולרוחבה ואפילו סבא וסבתא צריכים קצת זמן לעצמם.

הילדים מטפסים על הקירות, פשוטו כמשמעו – ואנחנו החלטנו לזרום איתם, ולהתקין קיר טיפוס ביתי בחצר. איך הגענו להחלטה הזו, והאם זה מומלץ? האם אפשר להתקין את קיר הטיפוס גם בתוך הבית או במרפסת? ומה השכנים חושבים על זה? כל הפרטים בכתבה שלפניכם.

איתמר מטפס על הקירות

הכל התחיל מביקור עם הבן הגדול שלנו (שבמקרה גם קוראים לו איתמר) בקיר הטיפוס המקצועי שבראשון לציון. הקטנצ'יקקיר טיפוס ביתי התלהב, לא הפסיק לדבר על החוויה במשך שבוע וכל הזמן ביקש מאיתנו לחזור. מיותר לציין שכבר עשינו מנוי, והביקורים הפכו לבילוי משפחתי שבועי קבוע. אבל אז התחילה הקורונה, וכמו הרגלים רבים אחרים, גם על הביקורים בקיר הטיפוס נאלצנו לוותר. 

איתמר ממש התאכזב, והאמת שגם לנו חסרה הפעילות הגופנית והבילוי המשותף. אז החלטנו לבדוק את האפשרות של התקנת קיר טיפוס ביתי לילדים (וגם לנו). 

את קיר הטיפוס הביתי לילדים ניתן להתקין במגוון דרכים. יש כאלה שמזמינים את החומרים ועושים את העבודה באופן עצמאי, אבל אנחנו בחרנו בדרך הקלה – ובעיקר, בדרך הבטיחותית – של שימוש בשירותים של אנשי מקצוע שמתמחים בכך, כדי שנוכל לטפס בראש שקט וללא דאגות. יש מגוון רחב של חברות וטווח מחירים לא קטן (חיפוש פשוט בגוגל יניב תוצאות רבות). חשוב לבחור במי שאתם סומכים עליו – השתמשו באינטואיציה שלכם, מבלי לוותר על מחקר מעמיק. הכוונה היא להתקין קיר שימשיך לשרת אתכם לאורך שנים. 

הדבר נכון גם בהקשר של בחירת העיצוב של קיר הטיפוס. אנחנו ממליצים לבחור צבעים פשוטים, קלאסיים ולא רועשים מדי, כדי שלא יימאסו במהרה. הצבעים גם צריכים להתאים לשאר הרהיטים, שכנראה יתחלפו בתדירות גבוהה יותר מאשר הקיר.

בפנים, בחוץ, גדול, קטן

החשש הראשון מהתהליך הזה, היה שהבית שלנו אינו גדול מספיק. אבל כבר בבירור ראשוני שמחנו לגלות שקירות הטיפוס הביתיים לילדים מגיעים במגוון גדלים וצורות, וניתן אפילו להתאים אותם אישית למידות החדר. 

יצא לנו לראות כמה דוגמאות לקירות טיפוס בחדרי ילדים ואפילו בסלון שנראו נהדר והקפיצו את הרמה העיצובית של הבית כולו. כשמזמינים קיר טיפוס ביתי מותאם אישית, ניתן לבחור כמעט כל מאפיין שקשור אליו – צבע, צורה וגודל. השילוב בין לבנים צבעוניות וססגוניות, קיר עץ מהוקצע, ולעתים אף מסלול טיפוס מצוייר בצבע שעל פיו אפשר להתקדם, יוצרים מראה מתוק וספורטיבי מבלי לתפוס כלל מקום בבית כמו מתקני אימון ומשחקים אחרים.

חשוב לציין שיחד עם הקיר מזמינים גם מזרני בטיחות, כדי למנוע חשש מנפילות ולאפשר לילדים לקפוץ אליהם בהנאה. את המזרנים אפשר להזיז כשהם לא בשימוש.

למרות כל זאת, בסופו של דבר הוחלט להתקין את הקיר בחצר, כדי שיהיה קל יותר לארח חברים למפגשי טיפוס. בדיעבד זו הייתה החלטה נהדרת – אין כמו להזמין כמה משפחות של חברים ותיקים או מהשכונה, לשבת בגינה ולדבר על החיים בזמן שהילדים מעסיקים את עצמם בטורניר טיפוס אולימפי. מיותר לציין שמאז שיש לנו את קיר הטיפוס בחצר, החברים של איתמר רוצים לבוא כל הזמן – היינו צריכים ממש לפתוח רשימת המתנה במהלך הקיץ…

"את לא מפחדת שהוא ייפול?"

מאז שהתקנו את קיר הטיפוס לילדים בחצר, כל הזמן שואלים אותנו, ההורים, אם זה לא מסוכן, מפחיד או אפילו חסר אחריות. התשובה, במילה אחת, היא לא. ובשתי מילים: ממש לא! הטיפוס הוא פעילות נפלאה לילדים. נסו להיזכר בכל העצים, הגדרות והסולמות עליהם בוודאי טיפסתם בילדותכם. נסו להזכר באדרנלין ובתחושת הסיפוק שפעולה זו עוררה בכם. הטיפוס מאפשר לגוף לפתח קואורדינציה, גמישות וכוח. הטורנירים מסייעים ליצור תחושת תחרותיות בריאה ושיתוף פעולה בין הילדים. אצלנו יש מזרוני בטיחות עבים במיוחד, ובחרנו בקיר שאינו גבוה מדי, כך שכל העניין בטיחותי לחלוטין.

בנוסף, יש גם מקרים בהם טיפוס הקירות והיתרונות הייחודיים שלו עוזרים להתמודד גם עם הפרעות קשב וריכוז – כדי להגיע אל החלק העליון ובחזרה הילדים צריכים למקד את כל תשומת הלב בפעולה עצמה, וזה תרגול מצויין שניתן ליישם אחר כך גם בפעולות יומיומיות ובבית הספר.

ומה עם המבוגרים?

גם מבוגרים רוצים לטפס בימי הקורונה. כמו שכבר ציינו, קירות הטיפוס הביתיים מגיעים במגוון גדלים וצורות. ניתן לבחור קיר טיפוס גבוה יותר, בשיפוע שלילי, ובצורה זו ליצור קיר ברמת קושי גבוהה יותר שגם מבוגרים יוכלו להתאמן עליו. אימון יומיומי בקיר טיפוס ביתי יכול לשרוף מאות רבות של קלוריות בשעה – עד פי שלוש מאשר בהליכה, לדוגמה. קשה לוותר על הביקור בקיר הטיפוס המקצועי (במיוחד כשכל החברים כבר נפגשים שם באופן קבוע), אבל הקיר הביתי הוא ללא ספק תוספת נפלאה לשגרת החיים, ומאפשר להתאמן בכל יום ובכל מצב, גם אם יש סגר, הגבלות או סתם פקקים.

יש רק בעיה אחת – אנחנו מזהירים שאם יש לכם ילדים, כנראה שתצטרכו לעמוד בתור…

ניתן להגיד כי התקנת קיר הטיפוס הייתה אחת ההשקעות המשתלמות שעשינו כמשפחה. הילדים עסוקים ומרוצים, החברים מגיעים ונהנים, והכושר הגופני של כולם השתפר פלאים. 

אין ספק שאם אתם מתלבטים, ההמלצה שלנו היא פשוט ללכת על זה. נכון שלראות את הילד שלך תלוי באוויר יכול להיות מבהיל ברגע הראשון, אבל ברגע שמתרגלים מבינים שזו פעילות שאינה נמאסת אלא רק נעשית מהנה יותר ויותר ככל שחוזרים עליה, מתאמנים ומשתפרים.

שתפו עם חברים