לוגו - קירות טיפוס

איך לבנות קיר טיפוס

איך לבנות קיר טיפוס

תוכן עניינים

במיוחד עכשיו בתקופת הקורונה, הילדים יכולים להיות היפראקטיביים ולהזדקק למשהו לעשות. אז למה לא לבנות להם קיר טיפוס קטן בבית.

איך לבנות קיר טיפוס זאת שאלה שחוזרת על עצמה הרבה בשנתיים האחרונות. בניית קיר טיפוס ביתי בעצמך לא רק חוסך לך את העלות של שכירת איש מקצוע, אלא הוא גם מציע לך את ההזדמנות ליצור משהו שהוא ייחודי שלך.

אנו נדריך אותך בבניית החלל המותאם אישית שלך. החל ממציאת ומדידה של המקום המושלם בבית, להרכבה והתקנת החומר, ולבסוף לאימון עם הקירות החדשים שלך!

איך לבנות קיר טיפוס – מצא את המקום המושלם

איזה סוג של קיר טיפוס ביתי תבנו? איך אתה רוצה שהעיצוב שלך ייראה? האם יש לך סגנון מסוים בראש?

כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני שמחליטים על מיקום: גודל, גובה, חומר בנייה וצורה כללית. אם אתה רוצה נוף מדהים מעל הקיר שלך, בחר מקום בבית שלך גבוה מהקרקע. זה מקום שצריך להיות נגיש בקלות, כך שתוכל להגיע לפסגה במידת הצורך.איך לבנות קיר טיפוס

עליית גג או מרתף הם שניהם מיקומים מצוינים כי יש להם הרבה מקום וגובה לעבוד איתם. הקפידו, עם זאת, להימנע מכל אזור שסובל מנזקי רטיבות שכן קירות טיפוס ביתיים רגישים לכך. כדאי גם להימנע מאזורים המכילים צנרת, חיווט או תעלות; הם עלולים לגרום לבעיות בבנייה.

גובה קיר הטיפוס שלך יהיה תלוי איך אתה מתכנן לנצל אותו. אם אתה פשוט מחפש לבנות את הקיר כדי שיהיה לך אתגר חדש בכל פעם שאתה מתאמן, בחר בגובה של 8 רגל. עם זאת, אם אתה רוצה להקים קיר טיפוס לילדים, אז 4 רגל יתאימו לקיר מתחילים.

שלב 2. בחר עיצוב

לאחר שתוודאו שהמיקום של קיר הטיפוס שלכם מתאים, חשבו איזה סוג עיצוב אתם רוצים לחלל שלכם. האם תבחרו בלוח טיפוס צוקים תלוי או בקיר טיפוס עם מספר מסלולים? האם אתה רוצה שהקיר שלך יהיה פנים אחד גדול או שאתה רוצה שיהיו לו זוויות שונות שמחוברות יחד למבנה אחד? הנה כמה גורמים שיעזרו לך להחליט.

אם אתה מתקשה למצוא את המוטיבציה להתאמן, יצירת חלל יפה מבחינה אסתטית יכולה לתת לך השראה. פאנל מטפסי צוקים תלוי מעל הוא בחירה מצוינת מכיוון שהוא מספק זוויות מורכבות יותר ומספיק כדי לאתגר אפילו את המטפסים המנוסים ביותר. זה גם יותר קשה לטפס, אז אתה בהחלט תקבל אימון טוב. אם סוג זה של קיר טיפוס לא מתאים לצרכים שלך או שאתה פשוט רוצה משהו פשוט יותר לאימון בזווית נמוכה, בחר קיר עם הרבה מסלולים.

כך תוכלו להקים את הקיר שלכם במגוון דרכים כדי לעבוד על שרירים שונים או להתאמן לחוויות טיפוס שונות.

שלב 3. ערכו תקציב

כעת, לאחר שהחלטתם על עיצוב ומצאתם את המקום המושלם עבורו בבית, הגיע הזמן להבין כמה זה יעלה.

התחל בקביעת גודל הקיר שלך בסנטימטרים. יש למדוד את אורך לוח הטיפוס ברגל, כאשר פאנל של 6 רגל הוא סטנדרטי עבור רוב הבתים, אלא אם יש לכם תקרות גבוהות מאוד או שאתם רוצים קיר תלוי.

לאחר מכן, הכפל את שני הממדים יחדיו וחלק ב-144 כדי לקבוע את סך החומר הנדרש במטרים רבועים. לדוגמה, אם הקיר שלך הוא 16 על 9, הכפל את שני המספרים יחד וחלק ב-144 כדי לקבל תוצאה סופית של 10.33 רגל מרובע.

מספר זה יעזור לך לקבוע כמה חומר אתה צריך עבור חומרי בנייה כגון יריעות דיקט ואחיזות טיפוס, אך הוא אינו כולל חומרה כגון ברגים. אם אתה רוצה לבחור צורה אסתטית יותר לקיר שלך, תצטרך לקבוע את סך החומר בסנטימטרים.

שלב 4. השג חומרי בניין

כעת, לאחר שקבעתם כמה חומר נדרש בהתאם לתכנית העיצוב שלכם, הגיע הזמן לצאת לעולם הגדול הגדול של מרכזי שיפוץ הבית!

בשלב זה, תצטרך לאסוף את כל החומרים עבור פרויקט קיר הטיפוס שלך כגון יריעות דיקט ואחיזות טיפוס או מאחזי יד.

אם אתה מחפש במיוחד יריעות דיקט, בחירה אחת עם דירוג טוב היא הטובה ביותר מכיוון שהן חזקות יותר מגרסאות באיכות נמוכה יותר.

הם גם מחזיקים מעמד זמן רב יותר כך שלא תצטרך להחליף אותם כל כך הרבה. אם קיר הטיפוס הולך לתפוס מקום גדול, עדיף לבחור יריעות גדולות יותר.

לדוגמה, אם הקיר שלך יהיה בגודל 9 על 9 רגל, נדרשות לפחות שלוש יריעות דיקט בגודל 4 על 8 רגל. אחד מהם צריך להיות עבור ציפוי הצד והשניים האחרים צריכים להיות עבור הגיבוי כך שהם יתאימו זה לזה, אבל אתה יכול גם להשתמש בגיליון נוסף אחד אם החומרים שלך מאפשרים.

שלב 5. התקן מקומות אחיזה

כאן נכנס לתמונה הצד היצירתי של בניית קיר טיפוס! זה תלוי בך אם אתה רוצה להתאים אישית את החזקות שלך או לא, אבל ישנן דרכים רבות ושונות שאתה יכול לעשות זאת, תלויות במה שמתאים בדיוק לצרכים שלך. אם אתם מחפשים דרך זולה לתת לקיר שלכם מגוון רב יותר, עברו ל-Etsy או אמזון ומצאו אחת מהחנויות הרבות שמוכרות מחזיקי טיפוס בעבודת יד. אלה עשויים בדרך כלל מחתיכות עץ קטנות שנחתכות לצורה הרצויה ונצבעות בצבע מסוים. לאחר מכן תוכל להתקין את החזקות הללו בדיוק כפי שתותקן אחיזת טיפוס רגילה.

שתפו עם חברים