לוגו - קירות טיפוס

הבדלים בין טיפוס קירות וטיפוס בולדרים

גבר מתאמן על קיר טיפוס מקצועי

תוכן עניינים

ישנן צורות וסגנונות רבים של טיפוס על קירות, יש את הטיפוס קירות הרגיל בתוף אולם, יש טיפוס בולדרים שמתחלק לבולדרים בתוך אולמות ולבולדרים בטבע. יש טיפוס הובלה שמתחלק גם הוא לטיפוס הובלה באולם ולטיפוס הובלה בחוץ. יש גם טיפוס צוקים בטבע שגם אותו ניתן לחלק לכמה קטגוריות, שבינהן גם יש את הטיפוס המסוכן ביותר שיש. קראו על סוגי טיפוס הקירות השונים.

במאמר זה נתמקד בשני מורות הטיפוס המקובלות ביותר שהן טיפוס על קירות בתוך אולם וטיפוס בולדרים בחוץ

הבדלים בין קירות טיפוס וטיפוס בולדרים

מטפסי בולדרים אינם משתמשים בכל צורה של ציוד בטיחות, שהם מסתמכים על הכישורים והידע שלהם כדי לנווט בשטח קשה. קירות טיפוס מספקים סביבה מבוקרת הרבה יותר לתרגול המהלכים שלך ללא הסיכון הכרוך בסביבה הטבעית החיצונית. למרות שלשני סוגי הטיפוס יש את היתרונות שלהם, חשוב לדעת למה אתה נכנס לפני שאתה קופץ בראש!

טיפוס בולדרים וצוקים הוא אחד מענפי הספורט המסוכנים בעולם. הספורט מחייב את המטפסים להשתמש בגופם כעוגנים תוך טיפוס על פני סלע נקיים ללא כל צורה של ציוד בטיחות, מלבד רתמת טיפוס. קירות טיפוס בטוחים יותר מכיוון שהם מבנים מעשה ידי אדם שאינם בהכרח דורשים מהלכים קשים או מסוכנים כדי להגיע לפסגה. בנוסף, רתמות ומכשירי סגירה מאפשרים לך לעבוד על טכניקות ספציפיות ולהגביר את הכוח והסיבולת שלך בסביבה בטוחה ללא סיכוי לפציעה חמורה או מוות.

שני סוגי הטיפוס מאפשרים לכם לטפס על סלעים ולפתח את כישוריכם, אך לכל אחד יש יתרונות וחסרונות משלו בהתאם למה שאתם מחפשים בספורט האקסטרים הזה!

מה עדיף בשבילך? טיפוס על קיר או בולדר

הדבר הראשון שעליך לשקול לפני שאתה מעורב בכל סוגי הטיפוס הוא רמת הנוחות והיכולות הפיזיות שלך. האם אתה יכול לעבור בקלות מעמדה אחת לאחרת? האם אתה בכושר גופני? אם לא, אולי טיול למועדון טיפוס הוא לא רעיון כל כך רע! קירות טיפוס מתמקדים בדרך כלל בסוגים ספציפיים של מהלכים שיתנו לך תחושה מיידית האם הספורט הזה מתאים לך. עם זאת, ברגע שאתה עולה לסלעים ממשיים, הכל משתנה; מטפסי סלעים אינם משתמשים בשום צורה של ציוד בטיחות מלבד רתמת הטיפוס ואמצעי המיגון שלהם. זה אומר שהדבר היחיד שמגן עליהם מנפילה מסוכנת הוא המיומנות והניסיון שלהם, מה שהופך את הטיפוס על סלעים למסוכן הרבה יותר מטיפוס על הקירות.

מה מבדיל בין מטפס בולדרים לבין מטפס קירות

ההבדל העיקרי בין מטפס בולדרים למטפס קירות הוא היחס שלהם לטיפוס. אתה מבין, מטפסי קירות מסורתיים נוטים להיבהל מהתלולות של הקירות ומעדיפים להשתמש באחיזות הנראות בקלות מגובה הקרקע. הם גם מסתמכים במידה רבה על ציוד בטיחות כמו רתמות וחבלים על מנת למנוע פציעות חמורות. מצד שני, הדרכים התלויות בציוד לטיפוס בטוח עלולות לפעמים להפריע להתקדמות אמיתית עבור מטפס סלעים שמטרתו העיקרית היא להגיע לגבהים חדשים מבלי להתפשר על צורתו או הטכניקה.

מדוע אנשים בוחרים אחד על פני השני

אנשים רבים מתחילים בטיפוס על צוקים כדי לבחון את גבולותיהם ולפתח תחושת ביטחון עצמי גדולה יותר. מצד שני, טיפוס על קירות נחשב לשיטה מצוינת בה אתה יכול לשפר את הכוח והסיבולת הכללית שלך מבלי לסכן את הצוואר שלך על סלעים ממש! צד נוסף של טיפוס על קירות הוא שהוא הרבה יותר בטוח ממקבילו בחוץ, כך שאם אתה רק מתחיל עם הספורט הזה, מציאת חדר כושר טוב עם ציוד מתאים תהיה ההימור הטוב ביותר שלך.

שתפו עם חברים