לוגו - קירות טיפוס

מדריך למטפס המתחיל

ילדה מטפסת על קיר טיפוס

תוכן עניינים

קירות גבוהים הם חלומו של כל שוחר ריגושים! אין כמו התחושה של לעמוד בראש קיר גבוה, להביט למטה ולהבין שהחיים שלך בידיים שלך. אבל לפני שאתה לוקח על עצמך אתגרים אנכיים, הקפד לעקוב אחר הכללים החיוניים האלה לטיפוס על קירות.

אל תטפס ללא ציוד הבטיחות המתאים

כשאתה מחליט לקחת על עצמך את האתגר האנכי הזה, וודא שיש לך את כל הציוד הדרוש לפני תחילת העלייה שלך. קירות טיפוס נמצאים בדרך כלל באולמות מקורים, אז אין זה מפתיע שבמקומות האלה יש בדרך כלל את כל הציוד שאתה צריך. הקפד לקחת רתמות, חבלים, קרבינות ומכשירי עמידה אם אין לך אותם עדיין. כלי הטיפוס האלה לא רק ישמרו על בטיחותך אלא גם ישפרו את האחיזה שלך וכן יעזרו לך לשלוט בירידה שלך במידת הצורך.

תתמתח קודם

בין אם אתה רק מתחיל ובין אם אתה מטפס במשך שנים, מתיחות הן אחד הדברים החשובים ביותר שיש לעשות לפני שמתחילים עם אתגר גדול. טיפוס על קירות יכול להפעיל לחץ עז על האצבעות והידיים שלך, וזו הסיבה שחשוב להתחמם. מתיחה תגביר את זרימת הדם ותעזור לך להימנע ממתיחת שריר או עומס על המפרקים.

השאר בתקשרות עם המאבטח

בזמן שאתה מטפס, זה חיוני שתישאר בתקשורת מתמדת עם האדם שאוחז בקצה השני של החבל/המאבטח שלך. אם הם לא יודעים לאיזה סוג של סגנון אתה הולך (מהיר וללא הפסקות לעומת איטי אבל יציב), הם לא יוכלו להתאים את כוח הזרוע שלהם בהתאם, כלומר אתה עלול ליפול! ודא שגם המטפסים למטה מבינים כמה רפיון לתת בכל זמן נתון, אחרת אתה מסתכן בפגיעה בחבל ו/או לאבד את האחיזה.

הסתכלו קדימה

בזמן הטיפוס על הקיר, זה עשוי להיות מפתה לבהות בקצות האצבעות שלך ובנקיקים שבין כל סלע, ​​אבל פעולה זו מסכנת אותךו אתה עלול ליפול. במקום זאת, הסתכל קדימה לאן אתה מנסה להגיע. שמירה על עיניך בנקודה אחת עשויה להיראות מנוגדת לאינטואיציה, אבל אם תאבד מיקוד, זה יתורגם ישירות לאובדן מיומנות בידיים וברגליים ובסופו של דבר יוביל להחלקה. אם אתה מרגיש את עצמך מדשדש בכל דרך שהיא, הסתכל למטה במהירות והתארגן מחדש!

תהנה

ליהנות מעצמך חשוב לא פחות בעת טיפוס על קירות כמו כל הכללים הללו גם יחד. אם אתה לא נהנה, מה הטעם לנסות לכבוש אותם מלכתחילה? ודא שהמסע שלך יהיה מהנה ומלא בשיאים ומורדים. אמצו את הריגוש של להיות תלוי באוויר כדי להתמודד עם הפחדים שלכם. אבל תזכרו שאם יש לכם ספק, הסתובבו!

טיפים לבטיחות בקיר טיפוס לילדים

טיפוס על קירות יכול להיות דרך מצוינת לגרום לילדים להיות פעילים ולהתרגש לקראת אתגרים חדשים. טיפוס על קירות זה לא רק מהנה, אלא הם גם נותן לילדים את ההזדמנות ללמוד כמה עצות בטיחות חשובות שיכולות לשמור על בטיחותם בזמן הטיפוס על סלעים! כדי להתחיל, ודא שילדיך ילבשו את הבגדים המתאימים לפני שמתחילים. זה כולל נעליים יציבות לאחיזה, נעליים עם סוליות קשות לתמיכה בשוליים, ובגדים המכסים את הידיים והרגליים כדי למנוע שריטות או חתכים. לאחר מכן, חשוב שהם ידעו לאיזה טיפוס הם הולכים (כלומר, מהיר וללא הפסקות לעומת איטי אך יציב), כך שהמאבטח שלהם יוכל להתאים את עצמו בהתאם

והכי חשוב, וודא שהילדים מרוכזים ומקשיבים למדריך שלהם.

לסיכום

ודא שבן הזוג לטפס שלך מבין כמה רפיון לתת לך בכל זמן נתון, אחרת אתה מסתכן בפגיעה בחבל ו/או לאבד את האחיזה. השתמשו תמיד בציוד בטיחותי (רתמות, חבלים, קרבינות וכדומה), במיוחד כאשר מדרגים קירות גבוהים יותר שהם מאתגרים יותר. הסתכל קדימה לאן אתה מנסה להגיע במקום להתמקד בנקיקים שבין כל סלע היו תמיד רגועים. אם אתם מרגישים את עצמכם מדשדשים בכל דרך שהיא, הסתכלו למטה במהירות ותתארגנו מחדש

שתפו עם חברים