לוגו - קירות טיפוס

ציוד מומלץ למטפס

ציוד לטיפוס על קירות

תוכן עניינים

קירות טיפוס – מה הם?

קירות טיפוס הם מבנים גבוהים בעלי אחיזות לטיפוס, בדיוק כמו קיר סלע בטבע, ​​אבל זה בתוך אולם. הם עשויים בדרך כלל מסיבי עץ עם יריעות פלסטיק, מה שהופך אותם לידידותיים לסביבה. קשה לשלוט בטכניקה לטיפוס על קירות, אז אל תתפלאו אם לא תוכלו לעלות על הקיר בניסיון הראשון שלכם! קירות טיפוס זמינים ברוב המחנות, מרכזי ספורט ומועדוני כושר בימינו, ישנם גם אולמות טיפוס בכל רחבי הארץ.

איזה ציוד נחוץ למטפס?

טיפוס הוא פעילות מהנה שכל אחד יכול לעשות, אבל יש כמה דברים שאולי תרצו לעשות לפני שאתם יוצאים לדרך. חלק מהפריטים הללו הם ציוד מיוחד שלא לכולם יש בבית, לכן כדאי להכין מבעוד מועד. הנה כמה דברים שכדאי לשקול לארוז בתיק בפעם הבאה שתצאו לטיפוס! נעלי טיפוס – מגפיים צמודות ודחוסות. לא בכל חנויות הטיפוס יהיו נעליים למכירה אז נסו להשיג אותם לפני שאתם יוצאים. רפידות נפילה\מזרונים – אם אתם הולכים לטפס בולדרים, אלה יעזרו להגן על עצמכם מהקרקע או מכל חפץ קשה אחר, במקרה ותיפלו. קסדות – שקלו להשיג אחת כזו במיוחד אם אתם מתכננים לטפס בחוץ לגבהים שכן לפעמים יש סלעים ואבנים שמשתחררים ממקומם ועדיף שהן יפגעו בקסדה ולא בראש. רתמה – בדיוק כמו שמטפסי צוקים משתמשים בהם. אם זו הפעם הראשונה שלך, כדאי שתשיג גם אחד כזה. מים ומשקאות ספורט – שמירה מהתייבשות חשובה לא משנה מה אתה עושה. נסו להביא מים בבקבוקי פלסטיק רב פעמיים, אתם יכולים גם לשתות משקאות ספורט אם אתם רוצים קצת טעם עם המשקה המרענן שלכם.

10 הטיפים המובילים שיעזרו לך בדרך!

  1. נעלו נעליים מיוחדות לטיפוס למרות שהו לא תמיד נוחות לנעילה.
  2. הביאו אתכם בקבוק מים רב פעמי מלא במים קרים בכל עת בחוץ בשמש – זה באמת יכול לעזור לשמור על עצמכם בשליטה!
  3. במידת האפשר, נסו לשתות הרבה מים לפחות 6 שעות לפני כן, כך שכשתהיה צמא, שתה עוד קצת והחלף מינרלים שאבדו בזיעה.
  4. לבישת צבעים כהים תאפשר לגוף שלך לאבד חום מהר יותר מאשר ללבוש צבעים בהירים כי הם סופגים אור טוב יותר מבדים לבנים – גם אם זה רק ל-20 דקות, הגוף שלך יסתגל מהר!
  5. בדקו את מזג האוויר או שאלו מומחה במידת האפשר לפני היציאה לטיפוס כדי להבטיח שיש לכם את הבגדים המתאימים למזג האוויר – רוחות חזקות עלולות להיות מסוכנות בעת הטיפוס אז אל תעלו לשם בלי מעיל.
  6. הכירו את המסלול שאתם נוסעים בו – הסתכלו עליו מזוויות שונות וחשבו היכן נמצאים כל החזקות שאולי תרצו להשתמש בהן
  7. אם אתם רואים אנשים מסתובבים מולכם, המתינו עד שהם ישלימו את תנועתם או יניחו את רפידות ההתרסקות שלהם לפני שהם מתקדמים כדי למנוע תאונות עם זרים שלא שמים לב לאן הם צועדים.
8 . קראו על עצות בטיחות שיעזרו לכם להישאר בטוחים בעת הטיפוס.
  1. ודאו שכל מי שאיתכם מודע לתוכנית המסלול שלכם ושהוא בסדר איתה.
10.תהנו!!
שתפו עם חברים