לוגו - קירות טיפוס

מטפסים מקצועיים – משחקים בזמן טיפוס

מטפסים מקצועיים

תוכן עניינים

לימוד טיפוס הוא לא רק כיף אלא גם דרך מצוינת לשמור על כושר גופני. ולמרות שאנשים מסוימים עשויים לחשוב שטיפוס מיועד רק למטפסים מקצועיים, האמת היא שכל אחד יכול ליהנות מהספורט, ללא קשר לרמת המיומנות או הניסיון. אבל מה אם אתה מטפס מקצועי שמחפש משהו חדש? ובכן, עכשיו אתה יכול לשחק משחקים על קיר הטיפוס!

איך משחקים על קיר הטיפוס עובדים

קירות טיפוס מעוצבים עם אחיזות מיוחדות, אחיזות ומכשולים אחרים כדי להקל ומהנה יותר עבור מטפסים בכל הרמות. הרעיון מאחורי משחק משחקים על קיר הטיפוס הוא לספק אתגר נוסף ולתת למטפסים מנוסים תחושה של הישג. לדוגמה, ניתן לשחק כמה סוגים שונים של משחקים על הקיר, כולל "מירוצי מהירות" שבהם שני מתחרים דוהרים זה בזה במעלה הקיר, ו"אתגרים מתוזמנים" שבהם מטפסים חייבים לנסות להשלים מסלולים בפרק זמן מסוים, ואפילו משחקי מילים פשוטים כמו מציאת מילים נסתרות כתובות על הקיר.

חלק מקירות הטיפוס מציעים גם משחקי וידאו אינטראקטיביים המוקרנים על הקירות כך שהמטפסים יוכלו לשחק בזמן שהם מטפסים. למשחקי וידאו אלו יש לרוב רמות קושי שונות ודורשים מהשחקנים להשתמש במיומנויות הקואורדינציה ופתרון הבעיות שלהם כדי להגיע לרמות גבוהות יותר. סוג זה של משחק הופך אותו למהנה יותר עבור מטפסים מנוסים מכיוון שיש להם אתגר נוסף בזמן שהם משלימים את המסלול שלהם במעלה הקיר.

מטפסים מקצועיים - משחקים בזמן טיפוס

היתרונות של משחק על הקיר טיפוס

לשחק משחקים על קיר הטיפוס יש יתרונות רבים כמו שיפור בכושר גופני, מיקוד מנטלי מוגבר, כישורי קואורדינציה טובים יותר וחיזוק ביטחון כללי מביצוע משימות מאתגרות בהצלחה. זה גם עוזר לפתח חשיבה אסטרטגית שיכולה להיות מועילה בעת תכנון טיפוסים מבעוד מועד או בעת התמודדות עם מסלולים קשים בתחרויות. לבסוף, משחק מסוגים אלה עוזר לטפח עבודת צוות בין מטפסים כאשר הם עובדים יחד כדי להשלים משימות או להתחרות זה בזה במירוצי מהירות או אתגרים מתוזמנים.

משחקים על קיר הטיפוס למטפסים מקצועיים

אם אתה הורה למטפס מקצועי, אתה יודע כמה חשוב להם להישאר מאותגרים ולהתאמן. ולמרות שהטיפוס במעלה הקיר עשוי להיות מהנה, הוא יכול להיות מונוטוני ללא כל מגוון. למרבה המזל, ישנם המון משחקים מהנים שמטפסים מקצועיים יכולים לשחק על הקיר כדי לשמור על כישוריהם חדים ולהפוך את האימונים שלהם לדינמיים יותר. בואו נסתכל על כמה מהמשחקים הפופולריים ביותר על קיר הטיפוס עבור מטפסים מקצועיים.

אישה מטפסת על קיר

משחק האלפבית

משחק האלפבית הוא אחד המשחקים המוכרים והפופולריים על הקיר. כפי ששמו מרמז, מטפסים חייבים לטפס במעלה הקיר ולכתוב מילים או ביטויים עם כל אחיזה שהם משתמשים בהם. לדוגמה, אם מישהו היה משחק במשחק הזה הוא עשוי לטפס לאיית "טפס גבוה יותר!" או "עז הרים" כשהם עולים על הקיר. המשחק הזה עוזר ללמד מטפסים איך לפתור בעיות במהירות וגם מעודד אותם לחשוב מחוץ לקופסה עם צירופי מילים חדשים.

הטיפוס המתוזמן

זהו עוד משחק קלאסי על קיר הטיפוס שדורש חשיבה מהירה וכפות רגליים מהירות. המטרה פשוטה – המטפסים חייבים לנסות לנצח את זמן השיא שלהם כשהם מטפסים מלמטה למעלה. כדי להפוך את האתגר הזה לקשה עוד יותר, אתה יכול להגדיר משתנים שונים כמו שהם מתחילים במקום יוצא דופן (כמו הפוך) או לבקש מהם להשלים מהלכים מסוימים לפני שהם ממשיכים למעלה. זה יכול לעזור ללמד מטפסים מקצועיים סיבולת ואסטרטגיה בעת התמודדות עם מסלול קשה במסגרת תחרות.

אבן נייר ומספריים

אבן נייר ומספריים אולי לא נראה כמו בחירה ברורה למשחק על קיר טיפוס אבל זה עובד ממש טוב! בגרסה זו של אבן נייר ומספריים, שני שחקנים יתחרו זה בזה על ידי ניסיון להגיע לנקודה מוסכמת לפני שהיריב שלהם עושה זאת על ידי ביצוע מהלכים מסונכרנים זה עם זה. האדם הראשון שמגיע לנקודה הזו מנצח! משחק זה עוזר ללמד מטפסים כיצד לעבוד יחד תוך התחרות זה בזה, מה שיכול להיות תרגול מצוין לתחרויות מקצועיות שבהן עבודת צוות חשובה.

המירוץ

המירוץ הוא אחד המשחקים הפופולריים ביותר בקרב מטפסים מכיוון שהוא מציע אתגר בזמן אמת כמו גם הזדמנות לחדד את טכניקות הטיפוס המהיר שלהם. המשחק מתחיל כששני מטפסים עומדים בשני קצוות הקיר, שלכל אחד מסומן מסלול ייעודי עבורו. כאשר ניתן אות "ההתחלה", שני המטפסים חייבים במרוץ במעלה המסלולים שלהם, בניסיון להגיע לקו הסיום ראשון. ניתן לשחק במשחק הזה גם בקבוצות, כאשר לכל קבוצה יש מסלולים נפרדים משלה והם מתחרים אחד נגד השני.

מסלול ערבוב

Route Shuffle הוא משחק נוסף שיכול לעזור למטפסים מקצועיים לעבוד על כישורי קריאת המסלול שלהם תוך שהם נהנים בו זמנית. במשחק זה, כל שחקן ישאב שלושה מסלולים שונים מערימת קלפים. אז הם חייבים להחליט באיזה סדר הם צריכים לטפס על המסלולים האלה כדי להגיע לפסגה במהירות האפשרית! המשחק הזה עוזר למטפסים לתרגל רצף מהלכים ולמצוא מסלולים יעילים במעלה קירות מאתגרים.

אתגרים מבוססי נקודות

סוג זה של אתגר מחייב את המטפסים לצבור כמה שיותר נקודות בתוך פרק זמן מסוים על ידי השלמת יעדים שנקבעו מראש. היעדים האלה יכולים לכלול הגעה להחזקות ספציפיות, מעבר לקטעים קשים, או פשוט לנסות מסלולים שונים בכל פעם. סוג זה של משחק מעודד פתרון בעיות יצירתי ומניע מטפסים לדחוף את עצמם רחוק יותר ממה שהם היו הולכים בדרך כלל במהלך אימונים רגילים.

שתפו עם חברים