לוגו - קירות טיפוס

ציוד לטיפוס קירות – מה אני צריך?

אדם מסתכל על קיר טיפוס

תוכן עניינים

האם אתה מוכן לקחת על עצמך את האתגר של טיפוס על קיר? בין אם אתה מטפס ותיק או רק בתחילת הדרך, ציוד לטיפוס קירות המתאים לך הוא חיוני לבטיחות ולביצועים שלך. אתה לא רוצה להיות תקוע באמצע הקיר בלי שום דרך להמשיך, או גרוע מכך, לפגוע בעצמך. כדי לוודא שזה לא יקרה, הרכבנו את רשימת ציוד לטיפוס קירות  האת כדי שתוכל לרכוש את כל הציוד שאתה צריך לפני שתתחיל את הטיפוס שלך.

נעליים

זוג נעלי טיפוס טוב הוא ציוד חיוני לכל מטפס. נעלי טיפוס צריכות להתאים היטב על כפות הרגליים שלך, לספק תמיכה ונוחות נאותים תוך מתן גמישות מספקת כדי שהבהונות שלך יוכלו לאחוז במשטח הקיר. חפשו נעליים העשויות מחומרים נושמים כמו עור או סיבים סינתטיים – הן מספקות אוורור טוב יותר מגומי ויעזרו לשמור על הרגליים קרירות ויבשות במהלך טיפוס ארוך. בהתאם לאיזה סוג טיפוס תעשה, שקול לקנות נעליים מיוחדות כגון נעלי בולדרינג או נעלי שוליים/חיפוי.

רתמה

הרתמה היא אחד מחלקי הציוד החשובים ביותר בכל רשימת ציוד לטיפוס קירות – היא שומרת על בטיחותך כאשר אתה עולה במעלה הקיר! הקפידו לרכוש רתמה שמתאימה בצורה נכונה (לא רפויה מדי או הדוקה מדי) ובעלת לולאות רגליים וחגורת מותניים מתכווננות כך שניתן להתאים אותה כראוי למבנה הגוף שלכם. בדוק שכל הרצועות מהודקות היטב גם לפני כל טיפוס – אם אפילו רצועה אחת לא מאובטחת כהלכה, זה עלול לגרום לתאונה!

קרבינים

קרבינרים הם עוד חלק קריטי ברשימת הציוד לטיפוס קירות- הם מחברים את החבל שלך הן לרתמה והן למכשיר המיגון כדי לשמור על בטיחותכם בזמן הטיפוס. חשוב להצטייד בקארבינים עם שערים חזקים (החלק שנפתח) על מנת לוודא שהם לא יחליקו פתוחים במהלך השימוש. בנוסף, חפשו קרבינים עם מנגנון נעילה כגון בורג-gate או twistlock על מנת לספק אבטחה נוספת בעת חיבורם לחלקי ציוד אחרים.

קבוצת מטפסים משתמשים באבקת גיר

שקית גיר ואבקת גיר

אבקת גיר מגנזיום עוזרת להפחית את הזיעה על הידיים ומשפרת את האחיזה בינן לבין פני הקיר. שקית גיר משמשת לאחיזה של אבקת גיר וכן פריטים אחרים כגון חטיפים או בקבוקי מים במהלך טיפוס. ודא ששקית הגיר שלך עמידה מספיק כדי להתמודד עם כל בלאי מהיטלטל במהלך טיפוס ומגיע עם לולאת חגורה מתכווננת לנשיאה קלה.

חבל טיפוס

חבל הוא עוד חלק חשוב של ציוד בטיחות בעת טיפוס קירות מכיוון שהוא מאפשר למטפסים לעלות גבוה יותר מהישג ידם מבלי לדאוג ליפול מהקיר או המדף. חפש חבלים שתוכננו במיוחד עבור טיפוס קירות – אלה יסווגו כחבלים "דינאמיים" מכיוון שהם סופגים זעזועים טוב יותר מחבלים סטטיים מסורתיים המשמשים בפעילויות אחרות כמו סנפלינג או מערות. יש לדרג חבל דינמי גם על פי תקני UIAA כדי שתדע בדיוק איזה סוג של עומסים הוא יכול להתמודד בבטחה במהלך טיפוס.

זה כל הציוד לטיפוס קירות שחייב להיות לך לפני שאתה מתחיל לטפס! אל תשכח מחלקי ציוד חשובים אחרים כגון חבלים, תיקי גיר, קסדות ומכשירי שמירה – כל הפריטים האלה הם השקעה מצוינת אם אתה מתכנן להתייחס ברצינות לטיפוס על קירות. עם רשימת הקניות הזו ביד, לא אמורה להיות לכם בעיה למצוא את כל מה שדרוש להצלחה בטיפוס על הקירות! בהצלחה בטיפוס הבא שלך – אנחנו יודעים שעם הפריטים האלה לצדך, תגיעו לגבהים חדשים!

מדריך מסביר למטפסת על בטיחות בקיר טיפוס

השקעה בציוד לבטיחות בטיפוס קירות

טיפוס קירות הוא תחביב מרגש ומאתגר. אבל כדי לעשות זאת בבטחה, אתה צריך להשקיע בציוד לטיפוס קירות הנכון. הציוד לטיפוס קירות הנכון יכול להפחית את הסיכון שלך לפציעה ולהבטיח שאתה יכול ליהנות מהתשוקה שלך ללא כל דאגות. הנה הסיבה שההשקעה בציוד לטיפוס קירות משלך חשובה.

זה בטוח יותר מהשכרה או השאלת ציוד

כשאתה שוכר או שואל ציוד לטיפוס קירות, אתה לא יודע את ההיסטוריה שלו. הוא יכול להיות פגום, ישן, מתוחזק בצורה לא נכונה. כאשר אתה רוכש ציוד משלך, אתה יכול לוודא שהוא בטוח ומעודכן בכל פרוטוקולי הבטיחות. אתה גם תדע איך להשתמש נכון בציוד כי הוא יהיה שלך ולא של מישהו אחר.

אתה יודע איפה הציוד שלך היה

האם אי פעם שכרת רתמה מחדר כושר? בדקת כמה אנשים השתמשו בזה לפניך? אין זה סביר שמישהו אי פעם ערך בדיקות על כל ציוד לאחר כל טיפוס, כך שכאשר שוכרים או משאילים ציוד לטיפוס קירות, אין דרך לדעת אם הוא טופל כראוי על ידי מטפסים קודמים. עם זאת, בעת רכישת ציוד משלך, אתה יכול לבדוק אותו בעצמך ולוודא שהכל נראה חדש ומעודכן בתקנות הבטיחות.

זה יכול לעזור עם הטכניקה שלך

כאשר לומדים מיומנות חדשה כמו טיפוס על קירות, הציוד לטיפוס קירות המתאים יכול לעזור לשפר את הטכניקה הרבה יותר מהר מאשר להסתמך על פריטים שאולים או שכורים. ככל שתכיר יותר את הציוד שלך, כך תזכה להבנה טובה יותר של הצורה והטכניקה ככל שיעבור הזמן. בנוסף, כשמטפסים בחוץ באמצעות ציוד שאול או מושכר גורם למשימה מרתיעה כי אם משהו נשבר במהלך הטיפוס אז אין תוכנית גיבוי לרדת מהקיר בבטחה!

לשמור על ציוד איכותי

איכות הציוד המושכר יכולה להשתנות ממקום למקום, כך שהשקעה בציוד לטיפוס קירות שלך מעניקה לך שקט נפשי בידיעה שמה שאתה משתמש בו הוא אמין ועדכני בתקני הבטיחות. אתה יודע בדיוק כמה ישן או חדש הציוד, באיזו תדירות נעשה בו שימוש, ובאיזה מצב הוא נמצא לפני כל שימוש – כל אלה גורמים שאי אפשר להבטיח כאשר שוכרים ציוד טיפוס ממקומות שונים לאורך זמן. זה מאפשר לך לוודא שהציוד תמיד מעודכן ומתוחזק כראוי לבטיחות מיטבית בזמן הטיפוס.

קבל ביטחון ביכולת שלך לטפס בבטחה

על ידי השקעה בציוד טיפוס מהימן משלך, לא רק שאתה מתמצא יותר בשימוש בו אלא גם מקבל ביטחון בעצמך כמטפס בידיעה שיש לך את כל הדרוש לעלייה מוצלחת! הידיעה שכל רכיבי הבטיחות מסופקים – מנעליים בעלות ביצועים גבוהים ועד רתמות מאובטחות – נותנת למטפסים דבר אחד פחות לדאוג לגביו כשהם מתמודדים עם טיפוס מאתגר. עם אמצעי בטיחות נאותים באמצעות השקעה אישית בחומרים איכותיים, מטפסים יכולים להתמקד בצורה מלאה יותר בטכניקות ובאסטרטגיות שלהם במהלך העלייה מבלי לדאוג שציוד ההשכרה שלהם יכשיל אותם באמצע הטיפוס!

השקעה בציוד טיפוס איכותי עשויה להיראות יקרה בהתחלה אבל היא שווה את זה מבחינת בטיחות והישגים לאורך זמן. לא רק ציוד משלך ישמור אותך בטוח יותר בזמן הטיפוס, אלא גם ייתן יתרון בעת לימוד טכניקות חדשות או נסיון מסלולים שונים בחוץ! כשזה מגיע לטיפוס קירות, להשקעה בעצמך יש יתרונות רבים אז אל תחסכו ביסודות – החיים שלכם עשויים להיות תלויים בהם!

ציוד לטיפוס קירות
שתפו עם חברים